May 20, 2012

យុទ្ធនាការ​​ឃោសនា​បោះឆ្នោត​​គឺ​ជា​​ពេល​វេលា​​ដ៏​​សំខាន់បំផុត​មួយ​ សម្រាប់​គណបក្ស​នយោបាយ​

យុទ្ធនាកា​រ​ឃោសនា​បោះឆ្នោត​​ជ្រើស​រើស​​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ឃុំ​​សង្កាត់​ ​​បាន​​ឈាន​ដល់​​ថ្ងៃ​ទី​២​ហើយ​​នៅ​​ថ្ងៃ​​សៅរ៍​​នេះ។ ​គណបក្ស ​នយោបាយ​នីមួយៗ​បាន​ធ្វើ​​សកម្មភាព​​ទៅ​តាម​​លទ្ធភាព​​និង​​គោលដៅ​​របស់​ ខ្លួន​រៀងៗ​ខ្លួន។​ បើ​​គេ​​ពិនិត្យ​​ទៅ​លើ​​គោល​នយោបាយ​​របស់​​គណ​បក្ស​​នីមួយ​​ៗ​ជា​​ទូទៅ​គេ​ ​សង្កេត​ឃើញ​ថា ​អ្នក​នយោបាយ​​ច្រើន​តែ​​បង្ហាញ​​តែ​​ការ​សន្យា​តែ​​មិន​បាន​​បង្ហាញ​​ពី​​ មធ្យោបាយ​​​ដើម្បី​​សម្រេច​​គោលដៅ​​របស់​ខ្លួន​​ទេ។​ នេះ​​ស​បញ្ជាក់​​ថា​​គណបក្ស​​នយោបាយ​​ជា​ច្រើន​​​មិន​ទាន់​​​អាច​​ទាក់​ទាញ​ ​ការ​ជឿជាក់​​របស់​​អ្នកបោះ​ឆ្នោត​​បាន​​នៅ​​ឡើយ។

យុទ្ធនាការ​​ឃោសនា​បោះឆ្នោត​​គឺ​ជា​​ពេល​វេលា​​ដ៏​​សំខាន់បំផុត​មួយ​ សម្រាប់​គណបក្ស​នយោបាយ​នីមួយៗក្នុងការ​បង្ហាញ​សមត្ថភាព​របស់ខ្លួន​ឲ្យ​ អ្នកបោះឆ្នោត​ឃើញ។ យុទ្ធនាការ​ឃោសនាបោះឆ្នោត​ក៏​ជា​ពេលវេលា​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ដែរ​សម្រាប់​ អ្នកបោះឆ្នោត​ក្នុងការ​ពិនិត្យ​មើល​គណ​បក្សនីមួយៗមុននឹង​ផ្តល់​សន្លឹកឆ្នោត​ មួយ​សន្លឹក​ដល់​គណបក្ស​ណាមួយ។

សមត្ថភាព​របស់​គណ​បក្សនយោបាយ​ត្រូវ​ស្តែងឡើង​ជាបឋម​តាមរយៈ​ការបង្ហាញ​គោល​ នយោបាយ​​និង​ការសន្យា​ចំពោះមុខ​អ្នកបោះឆ្នោត។ ប៉ុន្តែ គោលនយោបាយ និង​ការសន្យា​មិនទាន់​គ្រប់គ្រាន់​ទេ​សម្រាប់​ឲ្យ​អ្នកបោះឆ្នោត​ជឿ។ ​អ្វីដែល​សំខាន់​ជាង​នេះ​គឺ​បក្សនយោបាយ​ត្រូវតែ​បង្ហាញ​ដល់​អ្នកបោះឆ្នោត​ អំពី​មធ្យោបាយនិង​ធនធាន​ដើម្បី​ឈានទៅ​សម្រេច​គោលដៅ​របស់ខ្លួន។ នេះ​គឺជា​ អត្ថន័យ​ពិតប្រាកដ​នៃ​យុទ្ធនា​ការឃោសនា​រក​សំឡេង​ឆ្នោត។ ប៉ុន្តែ នៅ​កម្ពុជា គណបក្សនយោបាយ​ភាគច្រើន​ហាក់​ផ្តោត​តែ​ទៅលើ​ការសន្យា​នៅ​លើ​​ក្រដាសតែ​មិន​ បាន​ប្រាប់​អ្នកបោះឆ្នោត​ថា តើ​ខ្លួន​មាន​ធនធាន និង​មធ្យោបាយ​អ្វីខ្លះ​ដើម្បី​សម្រេច​គោលដៅ​នោះទេ។

ជាការ​ពិតណាស់ ការ​សន្យាថា​ធ្វើ​នេះ​ឬ​ធ្វើ​នោះ​វា​មិន​ពិបាក​ទេ ដោយ​គ្រាន់តែ​អង្គុយ​គិត​មួយ​សន្ទុះ​​ក៏​ឃើញ​បាត់ទៅហើយ។ ប៉ុន្តែ តើ​ត្រូវធ្វើ​ដូចម្តេច​ដើម្បី​ឲ្យ​ការសន្យា​នោះ​ក្លាយជា​ការពិត? នេះ​ទើប​ជា​សំណួរ​ដែល​ពិបាក​រក​ចម្លើយ។ ដូច្នេះ ការឃោសនា​ដែល​បង្ហាញ​តែ​ការសន្យា​នៅ​មិនទាន់​គ្រប់លក្ខណៈ​សម្រាប់​ឲ្យ​ អ្នកបោះឆ្នោត​យកមក​ធ្វើជា​មូលដ្ឋាន​ក្នុងការ​ពិចារណា​ឡើយ​។
នៅ​កម្ពុជា ជាទូទៅ ទាំង​គណបក្សនយោបាយ​ដែល​ប្រជែង​ជាមួយ​បក្ស​កាន់អំណាច ទាំង​សង្គម​ស៊ីវិល​ដែល​ធ្វើការ​ពាក់​ព​ន្ធ័​នឹង​ការបោះឆ្នោត ច្រើនតែ​ផ្តោត​ការចាប់អារម្មណ៍​ទៅលើ​ការទិញ​ទឹកចិត្ត​អ្នកបោះឆ្នោត, អតុល្យភាព​នៃ​មធ្យោបាយ​ក្នុងការ​ឃោសនា ឬក៏​ស្តីបន្ទោស​អ្នកបោះឆ្នោត​ថា ត្រូវបាន​គេ​ទិញ​ទឹកចិត្ត​តាមរយៈ​អំណោយ​បន្តិចបន្តួច។ល។និង។ល។ កា​រ​ចាប់អារម្មណ៍​ទៅលើ​បញ្ហា​ទាំងនេះ​មិន​ខុស​ឡើយ​ពីព្រោះ​ ទោះ​តិច​ឬ​ច្រើន​វានឹងមាន​ឥទ្ធិពល​ទៅលើ​លទ្ធផល​នៃ​ការបោះឆ្នោត។

ក៏ប៉ុន្តែជាទូទៅ គេ​ច្រើនតែ​មើលរំលង​បញ្ហា​ដ៏​សែន​សំខាន់​មួយទៀត​នោះ​ គឺ​ ការពង្រឹង​សមត្ថភាព​​រ​បស់​គណបក្សនយោបាយនីមួយៗដើម្បី​ឲ្យ​ក្លាយ​គូប្រជែង​ ពិតប្រាកដ​របស់​គណបក្ស​​កាន់អំណាច។ នរណា​ក៏​ដឹង​ដែរ​ថា គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ដែល​កំពុងតែ​កាន់​អំណាច​សព្វថ្ងៃ​គឺជា​គណបក្សនយោបាយ ​ដ៏​ចំណាស់​ជាងគេ​មួយ និង​បាន​ចាក់គ្រឹះ​យ៉ាងរឹងមាំ​តាមរយៈ​ការ​កាន់អំណាច​ជាង៣០ឆ្នាំ​មកហើយ។ ដូច្នេះ ការ​ប្រជែង​អំណាច​ជាមួយ​គណបក្ស​នេះមិនមែនជា​ការងាយស្រួល​ប៉ុន្មាន​ឡើយ។ គណបក្សប្រឆាំង​ពិតជា​យល់ច្បាស់​អំពី​បញ្ហា​នេះ​ពីព្រោះ​ម្តង​ហើយ​ម្តងទៀត ពួកគេ​បាន​ស្វះ​ស្វែងរក​ការរួបរួម​គ្នា​ដើម្បី​ពង្រឹងកម្លាំង​ប្រឆាំង​ឲ្យ​ បាន​ខ្លាំង​ជាង​នេះ ប៉ុន្តែ គួរ​ឲ្យ​សោកស្តាយ ឈាម​របស់​ពួកគេ​មិនអាច​រលាយ​ចូលគ្នា​បាន​ឡើយ។​
នៅពេលដែល​អ្នក​ចង់​មក​ប្រជែង​អំណាច​មាន​កម្លាំង​ខ្សោយ​ជាង​គណបក្សកាន់អំណាច​ យ៉ាង​ខ្លាំង ពួកគេ​ពិតជា​ពិបាក​នឹង​ក្លាយជា​ជម្រើស​ដល់​អ្នកបោះឆ្នោត​ណាស់។ នេះ​ជា​ចំណុច​ដែល​គេ​មិនអាច​មើលរំលង​បានឡើយ។ ជាទូទៅ បក្សនយោបាយ​មួយ​គួរ​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នកបោះឆ្នោត​ផ្តល់​សន្លឹកឆ្នោត​ឲ្យ​ខ្លួន​ដោយ ​ការជឿជាក់​ជាជាង​ការបោះឆ្នោត​ឲ្យ​ដោយសារតែ​ការ​ស្អប់​គណបក្ស​ដែលជា​គូរ​ ប្រជែង​មួយទៀត ឬក៏​បោះឆ្នោត​ឲ្យ​ដោយសារតែ​គ្មាន​ជម្រើស។ អ្នកបោះឆ្នោត​នៅ​កម្ពុជា​ជាច្រើន​ត្រូវ​គេមើល​ឃើញ​ថាហាក់កំពុងស្ថិត​ ក្នុងស្ថានភាព​បែបនេះ។ មូលហេតុ​គឺ​ដោយសារតែ​បក្ស​នយោបាយនីមួយៗនៅ​មិនទាន់បាន​បង្ហាញខ្លួន​ថា​ជា​ ជម្រើស​ប្រកបដោយ​ភាពជឿជាក់​ដល់​​អ្នកបោះឆ្នោត​នៅឡើយ។

ដូច្នេះ ការពង្រឹង​សមត្ថភាព​របស់​បក្សនយោបាយ​ដែល​ចង់​ប្រជែង​ជាមួយ​គណបក្សកាន់​អំណាច ​គឺជា​គន្លឹះ​ដែល​មិនអាច​មើលរំលង​បានឡើយ​ពោលគឺ​គណបក្ស​ទាំងនោះ​ត្រូវ​ផ្តល់​ ជម្រើស​ដល់​អ្នកបោះឆ្នោត​តាមរយៈ​ការ​បង្ហាញថា ខ្លួន​គឺជា​គូប្រជែង​ដ៏​ពិតប្រាកដ​របស់​បក្ស​កាន់អំណាច។ បើ​មិន​ដូច្នោះ​ទេ គេ​មិនអាច​ស្តីបន្ទោស​អ្នកបោះឆ្នោត​បានឡើយ៕

No comments:

Post a Comment

Welcome to AngkorKhmer