Jan 18, 2013

វិភាគ៖ ត្រូវ​កសាង​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​ដើម្បី​ពង្រឹងគុណភាព​ធនធាន​មនុស្ស​ខ្មែរ



  


ភ្នំពេញ៖ បច្ចុប្បន្ន និស្សិត​ថ្នាក់​ឧ​ត្ត​ម​សិក្សា​ភាគច្រើន​នៅ​ខ្សោយ​ខាង​ចំណេះដឹង​ទូទៅ និង​ខ្សោយ​ខាង​ការសរសេរ និង ការជជែក​ពិភាក្សា។ សាស្ត្រាចារ្យ​ថ្នាក់​ឧ​ត្ត​ម​សិក្សា​ជាច្រើន​បាន​រអ៊ូរទាំដូចៗគ្នា​អំពី​ បញ្ហា​នេះ ខណៈដែល​និយោជក​ជាច្រើន​ដែល​រើស​បុគ្គលិក​ទៅធ្វើ​ការ​ក៏​ជួបនឹង​បញ្ហា​ ដូចគ្នា​ដែរ។ នេះ​ជាស​ញ្ញា​អាសន្ន​មួយ​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​កម្ពុជា​ដែល​គួរ​នាំគ្នា​ កែប្រែ។


វា​ពិតជា​រឿង​គួរ​ឲ្យ​ព្រួយបារម្ភ​ណាស់​នៅពេលដែល​សាស្ត្រាចារ្យ​ថ្នាក់​ឧ​ ត្ត​ម​សិក្សា​ជាច្រើន​បាន​ត្អូញត្អែរ និង​អ្នកខ្លះ​គ្រវីក្បាល​ស្ទើរ​ដាច់​ដោយសារតែ​និស្សិត​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​ ភាគច្រើន ឬ​រហូតដល់​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​ជាន់ខ្ពស់​មួយចំនួន​មិនអាច​សរសេរ​ភាសា​ខ្មែរ​ បាន​ត្រឹមត្រូវ និង​ខ្សោយ​ខាង​ការនិយាយស្តី ឬ​ការជជែក​ពិភាក្សា។

សម្រាប់​និយោជក​ដែល​ជ្រើសរើស​បុគ្គលិក​ទៅ​បម្រើ​ការងារ​ក៏​ជួប​បញ្ហា​ ដូចគ្នានេះដែរ។ ពេលខ្លះ ពួកគេ​បាន​សម្តែង​ការហួសចិត្ត​ដ្បិត​បុគ្គលិក​បញ្ចប់​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ ឬ​បរិញ្ញាបត្រ​ជាន់ខ្ពស់​មួយចំនួន​គ្មាន​សមត្ថភាព​ធ្វើការ​ងារ​ឲ្យ​សម​តាម​ សញ្ញាបត្រ​ឡើយ។ នេះ​គឺជា​សញ្ញា​អាសន្ន​ដ៏​ធំ​មួយ​សម្រាប់​អនាគត​ប្រទេស​កម្ពុជា​ពីព្រោះ​ ប្រទេសមួយ​មិនអាច​ពឹង​លើ​ធនធានមនុស្ស​គ្មាន​គុណភាព​បានទេ។

មូលហេតុ​សំខាន់​ជាងគេ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រព​ន្ធ័​អប់រំ​កម្ពុជា​ខ្សោយ គឺ​កង្វគ​គ្រឹះ​រឹងមាំ​របស់​សិស្ស​តាំងពី​ថ្នាក់ក្រោម។ ចាប់ពី​ថ្នាក់​បឋម​ដល់​វិទ្យាល័យ ការរៀនសូត្រ​ហាក់​មិន​អំណោយផល​ទាល់តែសោះ​ដល់​ការសរសេរ និង​ការជជែក​វែកញែក​រប​ស់សិ​ស្ស។ ក្នុង​ប្រព​ន្ធ័​អប់រំ​កម្ពុជា ជាទូទៅ​សិស្ស​អង្គុយចាំតែ​ស្តាប់​គ្រូ ចំណែកឯ​គ្រូ​វិញ​ចូលចិត្ត​និយាយ​ឲ្យ​សិស្ស​ស្តាប់​ច្រើនជាង ឲ្យ​សិស្ស​បង្កើត​គំនិត ជជែក​ពិភាក្សាគ្នា និង​សរសេរ​ឲ្យ​បាន​ច្រើន។ ទម្លាប់​នេះ​បានធ្វើ​ឲ្យ​សិស្ស​គ្មាន​ឱកាស​ក្នុងការ​សរសេរ ឬ​ក្នុងការ​ពិចារណា និង​ស្រាវជ្រាវ​ដើម្បី​បង្កើន​ធនធាន​បញ្ញា​របស់ខ្លួន។ នៅ​ប្រទេស​ជឿនលឿន គេ​បង្រៀន​សិស្ស​ឲ្យ​ចេះ​បង្កើត​គំនិត ចេះ​ស្រាវជ្រាវ និង​សរសេរ​ឲ្យ​បាន​ច្រើន តែ​ប្រទេស​យើង គ្រូ​ចូលចិត្ត​បង្រៀន​សិស្ស​ឲ្យ​ថា​តាម។ នេះ​ជា​បញ្ហា​ទី១ដែល​ត្រូវ​កែប្រែ។

របៀប​បង្រៀន​ជា​រឿង​មួយ តែ​ក៏​នៅមាន​កត្តា​ច្រើន​ទៀត​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ធនធានមនុស្ស​នៅ​ទន់ខ្សោយ។ ជីវភាព​ខ្វះខាត​មិន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​គ្រូបង្រៀន​បំពេញ​តួនាទី​របស់ខ្លួន​បានល្អ ​ឡើយ។ ចំណែកឯ​សិស្ស​វិញ​ក៏​ហាក់ដូចជា​មិនសូវ​មានការ​តាំងចិត្ត​ខំរៀន​ប៉ុន្មាន​ទេ គឺ​ពួកគេ​ភាគច្រើន​ចូលចិត្ត​ការសប្បាយ​ភ្លើតភ្លើន​ទៅតាម​វប្បធម៌​មិនល្អ​ មួយចំនួន​ដែល​ហូរ​ចូល​ពី​បរទេស។
នៅឯ​ផ្ទះ ឪពុកម្តាយ ឬ​អាណាព្យាបាល​ភាគច្រើន​មិនសូវ​ជាមាន​ពេល​តាមដាន​កូន, បង្រៀន​កូន និង​ធ្វើជា​គំរូ​ដល់​កូន​ក្នុងការ​សិក្សា​រៀនសូត្រ​ឡើយ។

កុំថាឡើយ​តែ​អ្នក​ដែលមាន​ជីវភាព​ទ័លក្រ សូម្បីតែ​អ្នកមាន​ជីវភាព​ធូរធា ឬ​មធ្យម​ខ្លះ ក៏​មិនទាន់​ឲ្យ​តម្លៃ​ទៅលើ​សៀវភៅអាន​សម្រាប់​កូន​នៅឡើយ​ដែរ។ មានគ្រួសារ​ខ្មែរ​តិចតួច​ណាស់​ដែល​ចំណាយពេល​និង​ចំណាយ​ប្រាក់​ទិញ​សៀវភៅ​ឲ្យ ​កូន​អាន​ឬ​មាន​ទម្លាប់​នាំ​កូន​ទៅ​កន្លែង​លក់​សៀវភៅ។ ការផ្តល់​អំណោយ​សៀវភៅ​ដល់​កុមារ​នៅតែ​ជា​រឿង​គួរ​ឲ្យ​ខ្មាសអៀន​មួយ​នៅក្នុង​ សង្គម​ខ្មែរ។ កត្តា​ទាំងនេះហើយ​ដែល​ធ្វើ​គ្រឹះ​នៃ​ការសិក្សា​របស់​កុមារ​មិន​រឹងមាំ​ តាំងពី​ថ្នាក់ក្រោម​មកម្ល៉េះ។

ដើម្បី​ស្រាយ​បញ្ហា​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ព្រួយបារម្ភ​នេះ ការកែប្រែ​កម្មវិធីសិក្សា​និង​ការគិតគូរ​ដល់​ជីវភាព​គ្រូបង្រៀន​គឺជា​គន្លឹះ ​ចាំបាច់​មិនអាច​ខ្វះ​បាន។ តាមពិត ក្រសួង​អប់រំ​បាន​ដើរ​មួយ​ជំហាន​រួចទៅហើយ​តាមរយៈ​ការជំរុញ​ប្រព​ន្ធ័«សិស្ស​ មជ្ឈមណ្ឌល» ប៉ុន្តែ វា​នៅ​មិនទាន់មាន​ប្រសិទ្ធភាព និង​វិសាលភាព​អាច​កែប្រែ​ប្រព​ន្ធ័​អប់រំ​កម្ពុជា​បាន​នៅឡើយ​ទេ។ ទន្ទឹមនឹង​នោះដែរ ឳ​ពុក​ម្តាយ​ក៏ត្រូវ​ជួយ​ចូលរួមចំណែក​ដើម្បី​លើកកម្ពស់​ការសិក្សា​រប​ស់​កូន ​ដែរ។

ការពង្រឹង​គុណភាព​អប់​រំជា​គន្លឹះ​ក្នុង​ការកសាង​ប្រទេស​ក្នុង​យុគសម័យ​ ទំនើប​នេះ។ ដូច្នេះ គ្រប់គ្នា​ត្រូវតែ​ចូលរួម។ បច្ចុប្បន្ន មនុស្ស​ខ្មែរ​ហាក់ដូចជា​មិនសូវ​គិតគូរ​ពី​ខ្លឹមសារ តែ​បែរជា​ឲ្យ​តម្លៃ​តែ​ទៅលើ​រូបភាព​ខាងក្រៅ។ មន្ត្រីរាជការ អ្នកធំ​ជាច្រើន​សុទ្ធ​តែមាន​ងារ​ជា​បណ្ឌិត តែ​អ្នកខ្លះ​មិនដឹង​ជា​បាន​សញ្ញាបត្រ​មកពីណា? អ្នករៀន​សូត្រ​ខ្លះ​សុខចិត្ត​ឲ្យ​គេ​សរសេរ​សា​រណា​ឲ្យ​ក៏មាន​ឲ្យ​តែ​បាន​ សញ្ញាបត្រ​ខ្ពស់។

ទាំងនេះ​មិនមែនជា​គំរូ​ល្អ​សម្រាប់​ក្មេងជំនាន់ក្រោយ​ទេ ហើយ​វា​បាន​ចូលរួមចំណែក​ធ្វើ​ឲ្យ​បាត់បង់​គុណភាព​ធនធាន​មនុស្ស។ ដូច្នេះ មនុស្ស​ជំនាន់​មុន​ត្រូវ​ធ្វើជា​គំរូ​​និង​ចូលរួម​តម្រង់ទិស​ការសិក្សា​ របស់ក្មេងជំនាន់ក្រោយ​ពីព្រោះ​ប្រទេសជាតិ​ពឹង​ផ្អែ​ល​ទាំងស្រុង​ទៅលើ​​ ពួកគេ៕
 

No comments:

Post a Comment

Welcome to AngkorKhmer